ΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣ
    • ΚΟΣΜΟΣ
    • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
    • ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ
    • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
    • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
    • LIFESTYLE
    • Κίνηση στους δρόμους
    • Ο Καιρός στην Κρήτη
    • Εφημερεύοντα Φαρμακεία
    • Θέμα Κρήτης 103,1 Πρόγραμμα
    Facebook Twitter Instagram SoundCloud YouTube
    Σάββατο, 06/12/2025 Κεντρικο Δελτιο Ειδήσεων
    Εφημερεύοντα Φαρμακεία Εφημερεύοντα   Κίνηση στους δρόμους Κίνηση   Καιρός στην Κρήτη Καιρός
    ΘΕΜΑ 103,1 LIVE
    ΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣ
    Facebook Twitter Instagram SoundCloud YouTube
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
    • ΜΙΚΡΟΦΩΝΟ ΣΤΗ ΓΕΙΤΟΝΙΑ
    • ΜΙΛΗΣΑΝ ΣΤΟ 103.1
    • ΚΡΗΤΗ
    • ΕΛΛΑΔΑ
    • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
    • ΟΔΗΓΟΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ
    • PODCASTS
    Κεντρικό Δελτίο
    ΘΕΜΑ LIVE
    Facebook Twitter Instagram SoundCloud YouTube
    ΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣ
    Αρχική»Τεχνολογία»“Κινούμαι Ηλεκτρικά 3”: Η άγνωστη κόντρα πίσω από την επιδότηση των ηλεκτρικών ΙΧ

    “Κινούμαι Ηλεκτρικά 3”: Η άγνωστη κόντρα πίσω από την επιδότηση των ηλεκτρικών ΙΧ

    13/06/2024, 12:01 μμ5 λεπτά ανάγνωση
    Share
    Facebook Twitter Pinterest Reddit WhatsApp Email
    Your browser does not support the video tag.

    Ο τρίτος κύκλος του προγράμματος “Κινούμαι Ηλεκτρικά” ξεκίνησε αυτή την εβδομάδα, καθώς η πλατφόρμα για τις αιτήσεις ήταν διαθέσιμη πιλοτικά την περασμένη Δευτέρα (3/6) και τέθηκε επίσημα σε λειτουργία την Παρασκευή.

    Στο πλαίσιο του “Κινούμαι Ηλεκτρικά 3”, το ποσό της επιδότησης που δικαιούνται τα φυσικά πρόσωπα για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου αυξήθηκε σε 9.000 ευρώ, από 8.000 ευρώ που ανερχόταν στον προηγούμενο κύκλο, ενώ, εάν συνδυαστεί με την απόσυρση του παλαιού οχήματος, η οποία επιβραβεύεται με το ποσό των 2.000 ευρώ, τότε η συνολική επιδότηση φτάνει τα 11.000 ευρώ. 

    Αθροιστικά, ο προϋπολογισμός του “Κινούμαι Ηλεκτρικά 3” φτάνει σε 33 εκατ. ευρώ, τα οποία θα είναι διαθέσιμα για τους επόμενους 10 μήνες (μέχρι τον Απρίλιο του 2025). Η απόφαση για την αύξηση του ποσού της επιδότησης για τα φυσικά πρόσωπα, ωστόσο, πέρασε διά πυρός και σιδήρου, ενώ δεν έλειπε και το έντονο παρασκήνιο.

    Το παρασκήνιο 

    Πιο συγκεκριμένα, το προηγούμενο διάστημα έπεσε στο τραπέζι των συζητήσεων ανάμεσα στα τρία αρμόδια υπουργεία (Οικονομίας, Περιβάλλοντος και Μεταφορών) η πρόταση για αύξηση της συνολικής επιδότησης σε 13.000 ευρώ. Το γενναίο αυτό ποσό, όμως, κόπηκε ύστερα από αντίδραση του ενός εκ των τριών υπουργών, ο οποίος απέρριψε κατηγορηματικά τη συγκεκριμένη πρόταση, επιμένοντας η επιδότηση να αυξηθεί σε 11.000 και όχι σε 13.000 ευρώ.

    Η άρνηση του υπουργού, για τους παροικούντες την Ιερουσαλήμ, δεν προκάλεσε έκπληξη. Και αυτό γιατί εισακούστηκαν τα παράπονα των εταιρειών leasing, οι οποίες, εν μέρει δικαιολογημένα, δεν είδαν με καλό μάτι το ενισχυμένο ποσό των 11.000 ευρώ, πόσο μάλλον τη γενναία επιδότηση των 13.000 ευρώ. Μάλιστα, όπως πληροφορείται το Capital.gr, δεν έλειψαν τα σε υψηλούς τόνους τηλεφωνήματα, στα οποία διατυπωνόταν ξεκάθαρα προς τα στελέχη του υπουργείου ότι θίγονταν ανοιχτά τα συμφέροντα του κλάδου των εταιρειών μίσθωσης αυτοκινήτων. Η αλήθεια είναι ότι οι υψηλές επιδοτήσεις για την αγορά ενός καινούργιου ηλεκτρικού οχήματος πιθανώς να μειώσουν τη ζήτηση για leasing. Πρακτικά, κάποιος πολίτης ενδεχομένως να προτιμήσει ως φυσικό πρόσωπο να αξιοποιήσει την ευνοϊκή συγκυρία του προγράμματος και να προχωρήσει στην αγορά ενός αυτοκινήτου νέας τεχνολογίας από το να επιλέξει τη μίσθωση (ακόμα και αν του το παρέχει η εταιρεία του). Αυτό δεν αποκλείεται να επηρεάσει αρνητικά τον στόλο των εταιρειών leasing, καθώς και τις πωλήσεις μεταχειρισμένων αυτοκινήτων στις μάντρες, φέρνοντας νέα δεδομένα στην εγχώρια αγορά. 

    Οι ειδικές κατηγορίες 

    Θυμίζουμε ότι σημαντική διαφοροποίηση σε σχέση με το προηγούμενο “Κινούμαι Ηλεκτρικά” είναι ότι ο ενδιαφερόμενος πολίτης θα πρέπει πρώτα να προχωρήσει στην αγορά του ηλεκτρικού οχήματος και, αφού ολοκληρώσει τη διαδικασία, στη συνέχεια υποβάλλει στη σχετική πλατφόρμα τα απαιτούμενα δικαιολογητικά μαζί με το τιμολόγιο ή την απόδειξη αγοράς προκειμένου να λάβει την επιδότηση.

    Για ειδικές κατηγορίες προβλέπονται επιπλέον επιδοτήσεις, όπως για ΑμεΑ το ύψος της επιπλέον επιδότησης φτάνει τα 1.000 ευρώ, για νέους ηλικίας έως 29 ετών επίσης υπάρχει επιπλέον επιδότηση 1.000 ευρώ, ενώ για πολύτεκνες οικογένειες η επιδότηση ανέρχεται σε 1.000 ευρώ ανά εξαρτώμενο τέκνο από το τρίτο και πάνω και μπορεί να φτάσει τα 4.000 ευρώ επιπλέον συνολικά.

    Αγκάθι, ωστόσο, σε όλο αυτό το εγχείρημα αποτελεί η έλλειψη ουσιαστικών υποδομών φόρτισης σε όλη την ελληνική επικράτεια, όπως επισημαίνουν κύκλοι της αγοράς με γνώση επί του θέματος. Γιατί, όπως λένε, ευπρόσδεκτα είναι, από τη μια πλευρά, τα οικονομικά κίνητρα, ωστόσο μπορεί να πέσουν στο κενό λόγω της απουσίας των κατάλληλων υποδομών για τη φόρτιση των εν λόγω οχημάτων. Δεν είναι, άλλωστε, λίγοι οι πολίτες που διστάζουν να προχωρήσουν στην απόκτηση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, καθώς προβληματίζονται για τον εάν θα υπάρχουν διαθέσιμοι σταθμοί για τη φόρτισή του σε διάφορα σημεία ανά την Ελλάδα. Επί του παρόντος, η ανάπτυξη ενός δικτύου με σταθμούς φόρτισης για ηλεκτρικά οχήματα βρίσκεται σε εμβρυακό στάδιο, κάτι που λειτουργεί εν μέρει αποτρεπτικά για τους πολίτες, οι οποίοι κατά τα άλλα ενδιαφέρονται να κάνουν τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση. Να σημειωθεί ότι η αγορά φορτιστή για οικιακή χρήση επιδοτείται με 500 ευρώ. 

    Δικαίωμα στην επιδότηση έχουν και τα νομικά πρόσωπα (π.χ. εταιρείες), ωστόσο μειώνεται το ύψος κατά 2.000 ευρώ, ώστε να καλυφθεί μεγαλύτερο ποσοστό της αυξημένης ζήτησης. 

    Εκτός του αυτοκινήτου, επιδοτείται επίσης η αγορά ηλεκτρικού ποδηλάτου, μοτοσικλέτας και τρίκυκλου. Το “Κινούμαι Ηλεκτρικά 3” παίρνει σκυτάλη από το “Κινούμαι Ηλεκτρικά 2”, μέσω του οποίου προβλέπεται ότι θα έχουν δοθεί 55 εκατ. ευρώ σε επιδοτήσεις μέχρι το τέλος του 2024. Έως το τέλος του χρόνου στόχος είναι να δοθούν σε επιδοτήσεις άλλα 20 εκατ. ευρώ, ενώ μόλις την περασμένη εβδομάδα καταβλήθηκαν επιπλέον 1,8 εκατ. ευρώ σε 478 δικαιούχους. Η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση αποτελεί τον ακρογωνιαίο λίθο της περιβαλλοντικής πολιτικής της Ευρωπαϊκή Ένωσης και πρόκειται για ένα στοίχημα που καλείται να κερδίσει και η χώρα μας, η οποία, ωστόσο, επί του παρόντος κινείται με αργά βήματα. 

    Σε αυτό το πλαίσιο, κομβικής σημασίας είναι και ο μετασχηματισμός των αστικών συγκοινωνιών μέσα από την ανανέωση του γηρασμένου στόλου των λεωφορείων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Από την άλλη πλευρά, περιορισμένη απήχηση γνωρίζει μέχρι στιγμής το πρόγραμμα επιδότησης “Πράσινα Ταξί”, που υλοποιεί εδώ και περίπου έναν χρόνο το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Παρά τις αρχικά υψηλές προσδοκίες του υπουργείου και το ικανοποιητικό ποσό ενίσχυσης, το οποίο φτάνει μέχρι τα 22.500 ευρώ, η ανταπόκριση από τον κλάδο μπορεί να χαρακτηριστεί το λιγότερο ως χλιαρή.

    Πηγή: capital.gr

    Κοινή χρήση Facebook Twitter Pinterest LinkedIn WhatsApp Reddit Email
    προηγουμενοΣτο ΣΕΤΕ σήμερα ο πρωθυπουργός – Συζήτηση με τον πρόεδρο των Τουριστικών Επιχειρήσεων
    επομενο Τελευταίο μπάνιο για ηλικιωμένη στη Σταλίδα

    σχετικα νεα

    Πληροφορική: Οι νέοι τομείς επέκτασης, το ΑΙ, η άμυνα και οι επόμενες εξαγορές

    19/10/2025, 9:27 πμ

    Τι σημαίνει αν βλέπετε ένα διπλό σύμβολο Wi-Fi στην οθόνη του τηλεφώνου σας;

    11/10/2025, 2:15 μμ

    Μπαίνει γερά το Netflix και διεκδικεί αγώνες του Champions League

    09/10/2025, 3:28 μμ

    Νέα ανάπτυξη στο ευρωπαϊκό ηλεκτρονικό εμπόριο το 2024, σύμφωνα με έκθεση

    29/09/2025, 5:01 μμ

    Η ΑΙ στην εκπαίδευση: Επανάσταση ή Κίνδυνος;

    27/09/2025, 2:52 μμ

    710 στελέχη της αγοράς ICT συμμετείχαν στη βράβευση των κορυφαίων έργων της χρόνιας

    21/09/2025, 8:00 μμ
    Ροη ειδησεων

    Τρίτη 25/11/2025

    25/11/2025, 3:55 μμ

    Δημοπρατείται με 3,2 εκατ. ευρώ το έργο ανάπλασης και προστασίας της παραλίας της Αγίας Πελαγίας

    25/11/2025, 3:09 μμ

    «Γιάννης κερνάει, Γιάννης πίνεις», στις εκλογές της Νομαρχιακής Ηρακλείου

    25/11/2025, 2:57 μμ

    Το ανατριχιαστικό βίντεο για τις γυναικοκτονίες: Θύματα «ζωντανεύουν» με Τεχνητή Νοημοσύνη

    25/11/2025, 2:51 μμ

    Προχωρούν οι εργασίες κατασκευής της μονάδας της ΔΕΥΑΗ που θα παράγει επιπλέον 30.000 κυβικά νερού άρδευσης τη μέρα

    25/11/2025, 2:35 μμ

    Ισχυρές βροχές και καταιγίδες σήμερα και αύριο – Κακοκαιρία Adel από την Πέμπτη – Ποιες περιοχές θα πλήξει

    25/11/2025, 2:16 μμ

    Ο Παναθηναϊκός υποδέχεται την Παρτιζάν του Ομπράντοβιτς

    25/11/2025, 1:54 μμ
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Soundcloud
    ΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣ

    Διεύθυνση: Οδός Η, Β.Ι.Π.Ε, 71408, Ηράκλειο Κρήτης
    Ταυτότητα

    επικοινωνια

    Email: [email protected]
    Τηλ: 2810 263260
    viber: 6972 272 278 (μόνο για μηνύματα)

    ΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣ 103,1

    Πρόγραμμα
    Live
    Όροι Χρήσης
    Πολιτική Απορρήτου

    Facebook Twitter Instagram SoundCloud YouTube
    • Home
    © 2025 ΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣ 103,1 | All Rights Reserved

    Πληκτρολογήστε και πατήστε Enter για αναζήτηση. Πατήστε Esc για ακύρωση.

    Διαχείριση Συγκατάθεσης
    Για να παρέχουμε την καλύτερη εμπειρία, χρησιμοποιούμε τεχνολογίες όπως cookies για την αποθήκευση ή/και την πρόσβαση σε πληροφορίες συσκευών. Η συγκατάθεση για τις εν λόγω τεχνολογίες θα μας επιτρέψει να επεξεργαστούμε δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα, όπως συμπεριφορά περιήγησης ή μοναδικά αναγνωριστικά σε αυτόν τον ιστότοπο. Η μη συγκατάθεση ή η ανάκληση της συγκατάθεσης, μπορεί να επηρεάσει αρνητικά ορισμένες λειτουργίες και δυνατότητες.
    Λειτουργικά Πάντα ενεργό
    Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση είναι απολύτως απαραίτητη για τον νόμιμο σκοπό της δυνατότητας χρήσης συγκεκριμένης υπηρεσίας που ζητείται ρητά από τον συνδρομητή ή τον χρήστη ή με αποκλειστικό σκοπό τη μετάδοση επικοινωνίας μέσω δικτύου ηλεκτρονικών επικοινωνιών.
    Προτιμήσεις
    Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση είναι απαραίτητη για τον νόμιμο σκοπό της αποθήκευσης προτιμήσεων που δεν ζητούνται από τον συνδρομητή ή τον χρήστη.
    Στατιστικά
    Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση που χρησιμοποιείται αποκλειστικά για στατιστικούς σκοπούς. Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση που χρησιμοποιείται αποκλειστικά για ανώνυμους στατιστικούς σκοπούς. Χωρίς κλήτευση, η εθελοντική συμμόρφωση εκ μέρους του Παρόχου Υπηρεσιών Διαδικτύου ή πρόσθετες καταγραφές από τρίτο μέρος, οι πληροφορίες που αποθηκεύονται ή ανακτώνται για το σκοπό αυτό από μόνες τους δεν μπορούν συνήθως να χρησιμοποιηθούν για την αναγνώρισή σας.
    Εμπορικής Προώθησης
    Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση απαιτείται για τη δημιουργία προφίλ χρηστών, για την αποστολή διαφημίσεων ή για την καταγραφή του χρήστη σε έναν ιστότοπο ή σε διάφορους ιστότοπους για παρόμοιους σκοπούς εμπορικής προώθησης.
    Διαχείριση επιλογών Διαχείριση υπηρεσιών Manage {vendor_count} vendors Διαβάστε περισσότερα για αυτούς τους σκοπούς
    Προβολή προτιμήσεων
    {title} {title} {title}