O Δημήτρης Φοινίτσης, σκηνοθέτης και εκπαιδευτικός, μιλά για τη θεατρική παράσταση «Η Φόνισσα», που βασισμένη στο κορυφαίο έργο του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη, που παρουσιάζεται τις επόμενες μέρες στο Ηράκλειο.
Καλεσμένος στο Θέμα Κρήτης 103.1 και στην εκπομπή «Πίσω Σελίδες» με τον Μάριο Διονέλλη, αναφέρει πως πρόκειται για μια θεατρική μεταφορά του τελευταίου μέρους της νουβέλας του Παπαδιαμάντη, που χαρακτηρίζεται από λιτότητα, με μόλις μία ηθοποιό επί σκηνής. Η Ράνια Πλατάκη ενσαρκώνει όλα τα 15 πρόσωπα της ιστορίας μέσω του σώματος και της φωνής της, κάτι που καθιστά το έργο ιδιαίτερα απαιτητικό.
Όπως επισημαίνει, ο λόγος είναι στην καθαρεύουσα, αλλά ενσωματώνεται και η λαϊκή γλώσσα της εποχής από τις Σποράδες, δημιουργώντας μια ενδιαφέρουσα αντίθεση με την επίσημη καθαρεύουσα του Παπαδιαμάντη ενώ για το ηχητικό κομμάτι της παράστασης σημειώνει ότι η ανοιξιάτικη και ελληνική φύση πρωταγωνιστεί, με την παραγωγή όλων των ήχων να γίνεται από την ίδια την ηθοποιό, χωρίς τεχνικά μέσα, κι αυτό δημιουργεί ιδιαίτερες ατμόσφαιρες και προσθέτει στην πρόκληση.
Ο ίδιος υποστηρίζει ότι ένας υψηλός στόχος του έργου ήταν η ηθοποιός να παράγει η ίδια όλους τους ήχους επί σκηνής, χωρίς τεχνικά μέσα, κάτι που θεωρεί ότι λειτουργεί εξαιρετικά στη δημιουργία ατμόσφαιρας, προσθέτοντας πως η όλη δουλειά πάνω στον λόγο διήρκεσε ένα εξάμηνο.
Τέλος τονίζει πως η παράσταση είχε σημαντική απήχηση το καλοκαίρι σε ανοιχτούς χώρους και ο κλειστός χώρος του Θεατροδρομίου όπου θα δοθεί η παράσταση την καθιστά πιο «εσωστρεφή» και «ασφυκτική», στοιχεία που, όπως λέει, ταιριάζουν στο έργο, το οποίο χαρακτηρίζει ως «ένα θρίλερ μιας αλλοτινής εποχής».
*Η παράσταση παρουσιάζεται στο “Θεατροδρόμιο” (Στρατηγού Πεζάνου 4, έναντι Αγίου Μηνά) στο Ηράκλειο, σύμφωνα με το πρόγραμμα: Παρασκευή 7 Νοεμβρίου 2025 – Σάββατο 8 Νοεμβρίου 2025 – Παρασκευή 14 Νοεμβρίου 2025 – Σάββατο 15 Νοεμβρίου 2025 – Παρασκευή 21 Νοεμβρίου 2025 – Σάββατο 22 Νοεμβρίου 2025. Όλες οι παραστάσεις ξεκινούν στις 9 το βράδυ. Εισιτήρια στην είσοδο του Θεάτρου. Κράτηση θέσεων: 6976331107.



