Ουσιαστική, χρήσιμη, ξεκάθαρη και κατηγορηματική, λέγοντας πως όσο τα παιδιά των εμπλεκόμενων οικογενειών των Βοριζίων μένουν μακρυά από τα σχολεία τους, κινδυνεύουν περισσότερο, ήταν σήμερα η σχολική ψυχολόγος και κοινωνιολόγος Μαρία Παναγιωτάκη, που μίλησε στην εκπομπή Έχουμε Θέμα με το Χριστόφορο Παπαδάκη, στο Θέμα Κρήτης 103,1.
Όσο μένουν μακρυά απ΄ τα θρανία, βιώνουν, όπως ξεκαθάρισε η Μαρία Παναγιωτάκη, ένα αίσθημα φόβου και ανασφάλειας, νοιώθωντας πως μένουν στο σπίτι τους, επειδή έξω από αυτό απειλείται η ζωή τους. Είναι πολύ μεγάλο λάθος να μην επιστρέφουν στα σχολεία τους τα παιδιά αυτά, σύμφωνα με τη γνωστή επιστήμονα, που εδώ και πολλά χρόνια βρίσκεται στα σχολεία και συμβουλεύει τόσο τον μαθητικό κόσμο όσο και τις οικογένειες τους.
Η Μαρία Παναγιωτάκη με απλά και κατανοητά λόγια, εξήγησε ποια είναι τα προβλήματα εκείνα, τα οποία και συσσωρεύοντα στο μυαλό και την ψυχή των παιδιών, μέσα από αυτό το αίσθημα της απειλής. Τόνισε, δε, την ανάγκη, οι ίδιες οι οικογένειες τους με την στήριξη της Κοινότητας, να βοηθήσουν τα παιδιά να επανενταχθούν στην τοπική κοινωνία με όσο γίνεται λιγότερες επιπτώσεις στην ψυχολογική τους κατάσταση.
Αναφέρθηκε, μάλιστα, γενικότερα στα ψυχολογικά προβλήματα που η ίδια η σύγχρονη πραγματικότητα δημιουργεί στα παιδιά, αλλά ξεκαθάρισε πως είναι φυσιολογικό κάθε σύγχρονη γενιά να θεωρεί πως κάνει το σωστό την ώρα που οι προηγούμενες γενιές κατηγορούν τους νέους για τον τρόπο με τον οποίο συμπεριφέρονται.
Τέλος, απαντώντας στα ερωτήματα του Χριστόφορου Παπαδάκη, η Μαρία Παναγιωτάκη ήταν πολύ κατατοπιστική, για το πώς αναγνωρίζουμε τα σημάδια πάνω σε ένα παιδί που είναι κακοποιημένο και τόνισε πως ο ρόλος του εκπαιδευτικού σε κείνη την περίπτωση είναι να ενημερώσει αμέσως τον εισαγγελέα και όχι να κάνει τον ντετέκτιβ. Να απευθύνεται στον εισαγγελέα ακόμα και για μια υπόθεση που μπορεί να κάνει πως ένα παιδί έχει κακοποιηθεί και από κει και πέρα ο εισαγγελέας είναι αυτός που θα προχωρήσει στη διερεύνηση της υπόθεσης.



