Ο Γιάννης Οικονόμου, πρόεδρος του Σωματείου Ταχυδρόμων Αθήνας και Αττικής, μιλά για το σχέδιο αναδιάρθρωσης των Ελληνικών Ταχυδρομείων (ΕΛΤΑ), το οποίο περιλαμβάνει το κλείσιμο καταστημάτων και την ιδιωτικοποίηση της διανομής και εκφράζει τις σοβαρές ανησυχίες του για τις επιπτώσεις του σχεδίου.
Καλεσμένος στο Θέμα Κρήτης 103.1 και στην εκπομπή «Πίσω Σελίδες» με τον Μάριο Διονέλλη, αναφέρεται στην απόφαση για κλείσιμο 204 καταστημάτων, χαρακτηρίζοντάς την ως έναν «ξαφνικό θάνατο» χωρίς ουσιαστικό σχέδιο εξορθολογισμού λειτουργικών δαπανών ή δημιουργίας προϋποθέσεων βιωσιμότητας ενώ υποστηρίζει ότι η Πολιτεία αναγκάστηκε να παρέμβει, καθώς το σχέδιο δεν ήταν τεχνοκρατικά τεκμηριωμένο.
Ο ίδιος τονίζει την ανάγκη για δημόσια διαβούλευση με τους τοπικούς φορείς (Δήμους, Περιφέρειες) για έναν εξορθολογισμό του δικτύου που θα συνδυάζει την εξυπηρέτηση των αναγκών, τη διατήρηση των καθολικών υπηρεσιών και εφικτό ωράριο εργασίας για τους υπαλλήλους ενώ παράλληλα με το κλείσιμο καταστημάτων, ο κ. Οικονόμου επισημαίνει την ιδιωτικοποίηση του έργου της διανομής σε μεγάλες περιοχές, αναφέροντας παραδείγματα στην Κρήτη (Ιεράπετρα, αστική διανομή Ηρακλείου).
Σύμφωνα με τα όσα είπε, αυτή η κίνηση έχει ως συνέπεια τη μη ανανέωση συμβάσεων εργαζομένων ορισμένου χρόνου και τη μετακίνηση μόνιμων υπαλλήλων σε απομακρυσμένες περιοχές, μειώνοντας συνεχώς τον αριθμό του προσωπικού και υπονομεύοντας τις καθολικές υπηρεσίες. Επιπλέον, αναφέρει την αύξηση των γεωγραφικών χαρτών (διαδρομών) που καλείται να εξυπηρετήσει κάθε ταχυδρόμος στις υφιστάμενες περιοχές (π.χ. από τρεις σε τέσσερις σε Ηράκλειο και Χανιά), οδηγώντας σε χαμηλότερη ποιότητα εξυπηρέτησης για τους πολίτες.
Σχετικά με τον «ψηφιακό ταχυδρόμο» που προωθεί η κυβέρνηση, εκφράζει σκεπτικισμό για την πρακτική εφαρμογή του και θέτει ερωτήματα για την επάρκεια προσωπικού, την αξιοπιστία, την εξυπηρέτηση ηλικιωμένων που δεν είναι εξοικειωμένοι με ψηφιακές συναλλαγές, και τη δυνατότητα εξυπηρέτησης ορεινών όγκων, θεωρώντας ότι οι υπηρεσίες θα είναι χαμηλής ποιότητας και ταχύτητας.
Τέλος ο κ. Οικονόμου εκφράζει τις υποψίες του ότι αυτές οι κινήσεις μπορεί να είναι μεθοδευμένες προς όφελος ανταγωνιστριών ιδιωτικών εταιρειών ενώ κλείνοντας, καλεί σε μια δημόσια διαβούλευση που θα οδηγήσει σε ένα βιώσιμο δίκτυο, αλλά τονίζει πως αυτό πρέπει να γίνει με ενίσχυση και όχι με μείωση του προσωπικού, για να διασφαλιστεί η αξιοπιστία και ο κοινωνικός χαρακτήρας του έργου των ΕΛΤΑ και επικρίνει τις δαπάνες των ΕΛΤΑ, όπως τα υπέρογκα ενοίκια για διοικητικές υπηρεσίες, ενώ υπάρχουν ιδιόκτητα κτίρια.



