ΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣ
    • ΚΟΣΜΟΣ
    • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
    • ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ
    • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
    • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
    • LIFESTYLE
    • Κίνηση στους δρόμους
    • Ο Καιρός στην Κρήτη
    • Εφημερεύοντα Φαρμακεία
    • Θέμα Κρήτης 103,1 Πρόγραμμα
    Facebook Twitter Instagram SoundCloud YouTube
    Σάββατο, 06/12/2025 Κεντρικο Δελτιο Ειδήσεων
    Εφημερεύοντα Φαρμακεία Εφημερεύοντα   Κίνηση στους δρόμους Κίνηση   Καιρός στην Κρήτη Καιρός
    ΘΕΜΑ 103,1 LIVE
    ΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣ
    Facebook Twitter Instagram SoundCloud YouTube
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
    • ΜΙΚΡΟΦΩΝΟ ΣΤΗ ΓΕΙΤΟΝΙΑ
    • ΜΙΛΗΣΑΝ ΣΤΟ 103.1
    • ΚΡΗΤΗ
    • ΕΛΛΑΔΑ
    • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
    • ΟΔΗΓΟΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ
    • PODCASTS
    Κεντρικό Δελτίο
    ΘΕΜΑ LIVE
    Facebook Twitter Instagram SoundCloud YouTube
    ΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣ
    Αρχική»Ελλάδα»Σαρωτικές αλλαγές στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας

    Σαρωτικές αλλαγές στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας

    26/11/2024, 8:23 πμ4 λεπτά ανάγνωση
    Share
    Facebook Twitter Pinterest Reddit WhatsApp Email
    Your browser does not support the video tag.
    Με βάση το νέο ΚΟΚ η κατηγοριοποίηση των παραβάσεων θα γίνεται με βάση την επικινδυνότητά τους. Σαρωτικές αλλαγές έρχονται στον νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας ο οποίος βρίσκεται σε φάση διαβούλευσης. Στόχος του μεταξύ άλλων είναι η μείωση των τροχαίων ατυχημάτων. Παράλληλα στόχος είναι να μειωθεί σημαντικά και η κυκλοφοριακή συμφόρηση που αποτελεί πραγματικότητα στους Ελληνικούς δρόμους αλλά και στην μείωση της επιβάρυνσης του περιβάλλοντος. Για τον σκοπό αυτό θα δοθούν κίνητρα για την χρήση μοτοσυκλετών και οχημάτων μικρο-κινητικότητας. Σε αυτή την κατηγορία μάλιστα εντάσσονται τα ποδήλατα, συμβατικά ή ηλεκτρικά, και τα ηλεκτρικά πατίνια.

    Αυστηροποίηση των ποινών

    Με βάση το νέο ΚΟΚ η κατηγοριοποίηση των παραβάσεων θα γίνεται με βάση την επικινδυνότητά τους. Οι ποινές που προβλέπονται είναι ιδιαίτερα αυστηρές και σε περίπτωση υποτροπής των ίδιων επικίνδυνων παραβάσεων, οι ποινές θα πολλαπλασιάζονται.
    Αν υπάρχει 3η υποτροπή σε διάστημα πέντε ετών, τότε το δίπλωμα θα αφαιρείται για πέντε χρόνια και ο παραβάτης υποχρεούται σε εκπαίδευση και εξέταση για την επαναχορήγησή της.
    Το δίπλωμα θα αφαιρείται και όταν συμπληρωθούν 25 πόντοι στο point system, ενώ για πρώτη φορά δεν θα υφίσταται για τροχαία παράβαση η αφαίρεση της άδειας και των πινακίδων κυκλοφορίας του οχήματος, καθώς η ποινή θα εφαρμόζεται στον οδηγό. Σε περιπτώσεις που δεν προκύπτει με σαφήνεια ο παραβάτης, π.χ. σε κλήση από κάμερες, η ποινή θα επιβάλλεται στον ιδιοκτήτη του οχήματος.
    Συνολικά οι κατηγορίες παραβάσεων είναι τρεις:
    • Ε1, χαμηλή επικινδυνότητα: επιβολή προστίμου 30 ευρώ και αφαίρεση διπλώματος για 10 ημέρες.
    • Ε2, μεσαία επικινδυνότητα: πρόστιμο 150 ευρώ και αφαίρεση διπλώματος για 20 ημέρες.
    • Ε3, υψηλή επικινδυνότητα και αντικοινωνική οδήγηση: ποινές κακουργηματικού χαρακτήρα για σοβαρές παραβάσεις όπως υπερβολική ταχύτητα, παραβίαση σηματοδοτών και οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ. Προβλέπεται φυλάκιση έως 3 έτη αν προκύπτει κίνδυνος για ξένη περιουσία, φυλάκιση τουλάχιστον 1 έτους αν προκύπτει κίνδυνος για άνθρωπο, κάθειρξη έως 10 έτη για βαριά σωματική βλάβη ή σημαντική βλάβη σε κοινωφελείς εγκαταστάσεις, κάθειρξη τουλάχιστον 10 ετών για θάνατο ανθρώπου. Αν προκλήθηκε ο θάνατος μεγάλου αριθμού ανθρώπων, το δικαστήριο μπορεί να επιβάλει ισόβια κάθειρξη.

    Νέα όρια ταχύτητας

    Τα όρια ταχύτητας εντός των πόλεων πρόκειται να μειωθεί στα 30 χλμ/ωρα από τα 50 που ίσχυαν ως τώρα και στα 20 χλμ/ωρα έξω από σχολεία. Το ερώτημα που προκύπτει ωστόσο από την αλλαγή αυτή είναι το αν το χαμηλότερο όρια μπορεί να επιδεινώσει ακόμη περισσότερο την κυκλοφοριακή συμφόρηση, κάτι που θα φανεί στην πράξη.

    Προτεραιότητα στα φανάρια για τις μοτοσικλέτες

    Με βάση το νέο ΚΟΚ για πρώτη φορά η διήθηση των μοτοσυκλετών γίνεται νόμιμη. Με τον όρο διήθηση χαρακτηρίζεται η κίνηση των διτρόχων ανάμεσα στα αυτοκίνητα και θα είναι νόμιμη μόνο όταν τα αυτοκίνητα είναι ακινητοποιημένα -π.χ. σε κυκλοφοριακή συμφόρηση ή σε κάποιο φανάρι- και όταν δεν παραβιάζονται τα όρια ταχύτητας. Επίσης, τα δίκυκλα θα έχουν προτεραιότητα στα φανάρια, θα επιτρέπεται δηλαδή να περνούν μπροστά από τα αυτοκίνητα, τόσο για λόγους ασφαλείας όσο και διευκόλυνσης της κυκλοφορίας.
    Χρήση κράνους
    Η μη χρήση κράνους θα τιμωρείται πλέον πιο αυστηρά, ενώ σε περίπτωση υποτροπής θα υπάρχει το ενδεχόμενο αφαίρεση αφαίρεσης του διπλώματος για έως και 5 χρόνια. Οι ποινές για μη χρήση κράνους αυστηροποιούνται, με κίνδυνο αφαίρεσης της άδειας οδήγησης έως και για 5 χρόνια σε περίπτωση υποτροπής.
    Τι θα ισχύει με τις κλήσεις
    Οι κλήσεις θα καταχωρούνται σε διαδικτυακή πλατφόρμα και οι παραβάτες θα ενημερώνονται άμεσα μέσω SMS, χωρίς δυνατότητα παρέμβασης για τη διαγραφή τους. Οι παραβάτες πάντως θα έχουν τη δυνατότητα μέσα σε 7 έως 10 ημέρες να καταθέτουν τις ενστάσεις τους. Εάν αυτές κριθούν βάσιμες οι παραβάσεις και τα πρόστιμα θα διαγράφονται. Αλλιώς θα αναρτώνται απευθείας στον λογαριασμό TAXISnet του παραβάτη οδηγού και εάν αυτός δεν το εξοφλεί εμπρόθεσμα, τότε θα αποτελεί βεβαιωμένη οφειλή προς το Δημόσιο.
    Ποινές και για Πεζούς
    Ο νέος ΚΟΚ προβλέπει πρόστιμα και για πεζούς που καθυστερούν ή παρεμποδίζουν την κυκλοφορία στα πεζοδρόμια, καθώς και για επιβάτες αυτοκινήτων που ανοίγουν τις πόρτες απρόσεκτα. Πηγή: newsbomb.gr
    Κοινή χρήση Facebook Twitter Pinterest LinkedIn WhatsApp Reddit Email
    προηγουμενοΘεσσαλονίκη: Καταγγελία για θάνατο στρατιώτη μετά από επέμβαση
    επομενο Ο Βαγγέλης Καρκανάκης, πρώτος μέχρι τώρα στις εκλογές του Επιμελητηρίου Ηρακλείου

    σχετικα νεα

    Το ανατριχιαστικό βίντεο για τις γυναικοκτονίες: Θύματα «ζωντανεύουν» με Τεχνητή Νοημοσύνη

    25/11/2025, 2:51 μμ

    Ισχυρές βροχές και καταιγίδες σήμερα και αύριο – Κακοκαιρία Adel από την Πέμπτη – Ποιες περιοχές θα πλήξει

    25/11/2025, 2:16 μμ

    Ν. Αντωνόπουλος: «Μικρές οι αυξήσεις που διαφημίζει η κυβέρνηση»

    25/11/2025, 12:03 μμ

    Γ. Ματαλλιωτάκης: «Η Κρήτη διαθέτει πολλά επιστημονικά αντικείμενα»

    25/11/2025, 10:47 πμ

    Πέντε συλλήψεις για… οπλοστάσιο στο Ρέθυμνο!

    25/11/2025, 10:09 πμ

    Στη φυλακή για τη διπλή τραγωδία στον Μασταμπά

    25/11/2025, 8:51 πμ
    Ροη ειδησεων

    Τρίτη 25/11/2025

    25/11/2025, 3:55 μμ

    Δημοπρατείται με 3,2 εκατ. ευρώ το έργο ανάπλασης και προστασίας της παραλίας της Αγίας Πελαγίας

    25/11/2025, 3:09 μμ

    «Γιάννης κερνάει, Γιάννης πίνεις», στις εκλογές της Νομαρχιακής Ηρακλείου

    25/11/2025, 2:57 μμ

    Το ανατριχιαστικό βίντεο για τις γυναικοκτονίες: Θύματα «ζωντανεύουν» με Τεχνητή Νοημοσύνη

    25/11/2025, 2:51 μμ

    Προχωρούν οι εργασίες κατασκευής της μονάδας της ΔΕΥΑΗ που θα παράγει επιπλέον 30.000 κυβικά νερού άρδευσης τη μέρα

    25/11/2025, 2:35 μμ

    Ισχυρές βροχές και καταιγίδες σήμερα και αύριο – Κακοκαιρία Adel από την Πέμπτη – Ποιες περιοχές θα πλήξει

    25/11/2025, 2:16 μμ

    Ο Παναθηναϊκός υποδέχεται την Παρτιζάν του Ομπράντοβιτς

    25/11/2025, 1:54 μμ
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Soundcloud
    ΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣ

    Διεύθυνση: Οδός Η, Β.Ι.Π.Ε, 71408, Ηράκλειο Κρήτης
    Ταυτότητα

    επικοινωνια

    Email: [email protected]
    Τηλ: 2810 263260
    viber: 6972 272 278 (μόνο για μηνύματα)

    ΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣ 103,1

    Πρόγραμμα
    Live
    Όροι Χρήσης
    Πολιτική Απορρήτου

    Facebook Twitter Instagram SoundCloud YouTube
    • Home
    © 2025 ΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣ 103,1 | All Rights Reserved

    Πληκτρολογήστε και πατήστε Enter για αναζήτηση. Πατήστε Esc για ακύρωση.

    Διαχείριση Συγκατάθεσης
    Για να παρέχουμε την καλύτερη εμπειρία, χρησιμοποιούμε τεχνολογίες όπως cookies για την αποθήκευση ή/και την πρόσβαση σε πληροφορίες συσκευών. Η συγκατάθεση για τις εν λόγω τεχνολογίες θα μας επιτρέψει να επεξεργαστούμε δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα, όπως συμπεριφορά περιήγησης ή μοναδικά αναγνωριστικά σε αυτόν τον ιστότοπο. Η μη συγκατάθεση ή η ανάκληση της συγκατάθεσης, μπορεί να επηρεάσει αρνητικά ορισμένες λειτουργίες και δυνατότητες.
    Λειτουργικά Πάντα ενεργό
    Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση είναι απολύτως απαραίτητη για τον νόμιμο σκοπό της δυνατότητας χρήσης συγκεκριμένης υπηρεσίας που ζητείται ρητά από τον συνδρομητή ή τον χρήστη ή με αποκλειστικό σκοπό τη μετάδοση επικοινωνίας μέσω δικτύου ηλεκτρονικών επικοινωνιών.
    Προτιμήσεις
    Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση είναι απαραίτητη για τον νόμιμο σκοπό της αποθήκευσης προτιμήσεων που δεν ζητούνται από τον συνδρομητή ή τον χρήστη.
    Στατιστικά
    Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση που χρησιμοποιείται αποκλειστικά για στατιστικούς σκοπούς. Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση που χρησιμοποιείται αποκλειστικά για ανώνυμους στατιστικούς σκοπούς. Χωρίς κλήτευση, η εθελοντική συμμόρφωση εκ μέρους του Παρόχου Υπηρεσιών Διαδικτύου ή πρόσθετες καταγραφές από τρίτο μέρος, οι πληροφορίες που αποθηκεύονται ή ανακτώνται για το σκοπό αυτό από μόνες τους δεν μπορούν συνήθως να χρησιμοποιηθούν για την αναγνώρισή σας.
    Εμπορικής Προώθησης
    Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση απαιτείται για τη δημιουργία προφίλ χρηστών, για την αποστολή διαφημίσεων ή για την καταγραφή του χρήστη σε έναν ιστότοπο ή σε διάφορους ιστότοπους για παρόμοιους σκοπούς εμπορικής προώθησης.
    Διαχείριση επιλογών Διαχείριση υπηρεσιών Manage {vendor_count} vendors Διαβάστε περισσότερα για αυτούς τους σκοπούς
    Προβολή προτιμήσεων
    {title} {title} {title}