Ανεβαίνει επικίνδυνα το θερμόμετρο στα χρέη προς την Εφορία, με το συνολικό ληξιπρόθεσμο υπόλοιπο να σπάει πλέον κάθε ρεκόρ και να αγγίζει τα 110,8 δισ. ευρώ. Μόνο στο πρώτο τετράμηνο του 2025 οι απλήρωτοι φόροι έφτασαν τα 3 δισ. ευρώ, ενώ περισσότεροι από 470.000 φορολογούμενοι μπήκαν στη λίστα των οφειλετών, ανεβάζοντας τον συνολικό αριθμό σε 4.242.507 άτομα. Από αυτούς, πάνω από 2,2 εκατ. φορολογούμενοι βρίσκονται ήδη ένα βήμα πριν τις κατασχέσεις, ενώ σε 1,59 εκατ. περιπτώσεις έχουν ήδη επιβληθεί αναγκαστικά μέτρα είσπραξης.
Η κατάσταση αυτή έχει σημάνει συναγερμό στην ΑΑΔΕ, που ενεργοποιεί κάθε διαθέσιμο εργαλείο πίεσης. Ειδικά για τους μεγαλοοφειλέτες, δηλαδή όσους χρωστούν πάνω από 150.000 ευρώ, έχει ήδη ξεκινήσει η αποστολή ηλεκτρονικών ειδοποιητηρίων. Η προθεσμία που δίνεται είναι μέχρι τις 20 Ιουνίου. Όσοι δεν ρυθμίσουν τα χρέη τους, θα δουν το όνομά τους να φιγουράρει στη δημόσια λίστα της ΑΑΔΕ, η οποία θα δημοσιευτεί στις 30 Ιουνίου.
Η λίστα θα περιλαμβάνει όλα τα φυσικά και νομικά πρόσωπα που έχουν οφειλές άνω των 150.000 ευρώ, οι οποίες βρίσκονται σε καθυστέρηση για πάνω από έναν χρόνο.
Η δημοσιοποίηση θα συνοδεύεται από πλήρη στοιχεία, όπως ΑΦΜ, ονοματεπώνυμο, πατρώνυμο και ποσά οφειλών, αναλυτικά ανά φορέα είσπραξης. Για τις επιχειρήσεις θα εμφανίζονται η επωνυμία, η διεύθυνση και το συνολικό ποσό της οφειλής. Στη «λίστα» δεν θα περιλαμβάνονται όσοι έχουν υπαχθεί σε ρύθμιση και την τηρούν, όσοι διαθέτουν προσωρινή αναστολή είσπραξης λόγω δικαστικών αποφάσεων ή διοικητικών πράξεων, καθώς και οι αποβιώσαντες, οι ανήλικοι και οι φορείς του Δημοσίου.
Την ίδια ώρα, η ΑΑΔΕ ετοιμάζει και εκκαθάριση των ανεπίδεκτων οφειλών, αφαιρώντας προσωρινά 10 δισ. ευρώ από το συνολικό υπόλοιπο που δεν πρόκειται να εισπραχθεί. Πρόκειται κυρίως για παλαιά χρέη δεκαετιών που έχουν κριθεί ως ανείσπρακτα, παρά τις αλλεπάλληλες προσπάθειες είσπραξης.
Από το σύνολο των 110,8 δισ. ευρώ, τα 51,1 δισ. προέρχονται από φόρους, τα 24,4 δισ. από πρόστιμα και τα 8,8 δισ. από μη φορολογικές οφειλές. Το πιο ανησυχητικό στοιχείο, όμως, είναι πως από τα συνολικά εισπράξιμα χρέη, μόνο τα 27,7 δισ. ευρώ φέρνουν το 90% των συνολικών ετήσιων εισπράξεων. Δηλαδή, σχεδόν όλη η φορολογική απόδοση προέρχεται από το 1/3 των απαιτήσεων.
Η ΑΑΔΕ έχει ανεβάσει τον πήχη φέτος, θέτοντας ως στόχο την είσπραξη τουλάχιστον 6 δισ. ευρώ από παλαιές και νέες οφειλές. Ήδη μέσα στο πρώτο τετράμηνο συγκεντρώθηκαν 2,09 δισ. ευρώ, ενώ μέχρι το τέλος του έτους αναμένεται κλιμάκωση ελέγχων, ρυθμίσεων, κατασχέσεων και δημοσιοποιήσεων, με στόχο την ενίσχυση της εισπραξιμότητας.
Πηγή: protothema.gr
Για να παρέχουμε την καλύτερη εμπειρία, χρησιμοποιούμε τεχνολογίες όπως cookies για την αποθήκευση ή/και την πρόσβαση σε πληροφορίες συσκευών. Η συγκατάθεση για τις εν λόγω τεχνολογίες θα μας επιτρέψει να επεξεργαστούμε δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα, όπως συμπεριφορά περιήγησης ή μοναδικά αναγνωριστικά σε αυτόν τον ιστότοπο. Η μη συγκατάθεση ή η ανάκληση της συγκατάθεσης, μπορεί να επηρεάσει αρνητικά ορισμένες λειτουργίες και δυνατότητες.
Λειτουργικά
Πάντα ενεργό
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση είναι απολύτως απαραίτητη για τον νόμιμο σκοπό της δυνατότητας χρήσης συγκεκριμένης υπηρεσίας που ζητείται ρητά από τον συνδρομητή ή τον χρήστη ή με αποκλειστικό σκοπό τη μετάδοση επικοινωνίας μέσω δικτύου ηλεκτρονικών επικοινωνιών.
Προτιμήσεις
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση είναι απαραίτητη για τον νόμιμο σκοπό της αποθήκευσης προτιμήσεων που δεν ζητούνται από τον συνδρομητή ή τον χρήστη.
Στατιστικά
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση που χρησιμοποιείται αποκλειστικά για στατιστικούς σκοπούς.Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση που χρησιμοποιείται αποκλειστικά για ανώνυμους στατιστικούς σκοπούς. Χωρίς κλήτευση, η εθελοντική συμμόρφωση εκ μέρους του Παρόχου Υπηρεσιών Διαδικτύου ή πρόσθετες καταγραφές από τρίτο μέρος, οι πληροφορίες που αποθηκεύονται ή ανακτώνται για το σκοπό αυτό από μόνες τους δεν μπορούν συνήθως να χρησιμοποιηθούν για την αναγνώρισή σας.
Εμπορικής Προώθησης
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση απαιτείται για τη δημιουργία προφίλ χρηστών, για την αποστολή διαφημίσεων ή για την καταγραφή του χρήστη σε έναν ιστότοπο ή σε διάφορους ιστότοπους για παρόμοιους σκοπούς εμπορικής προώθησης.