Ο Νίκος Κοκολάκης, πρόεδρος του Σωματείου Ξενοδοχοϋπαλλήλων νομού Ηρακλείου, μιλά για την ηλεκτρονική κάρτα εργασίας, τα θετικά και τα αρνητικά αλλά και για τον τρόπο εφαρμογής της. Η κάρτα έχει τεθεί σε πιλοτική εφαρμογή από τον περασμένο Σεπτέμβριο και από την 1η Μαρτίου καθίσταται υποχρεωτική.
Μιλώντας στο Θέμα Κρήτης 103.1 και στην εκπομπή «Πίσω Σελίδες» με τον Μάριο Διονέλλη, χαρακτηρίζει αρχικά την εφαρμογή στον κλάδο ως θετική προκειμένου οι εργαζόμενοι να εξασφαλίζουν τις ώρες εργασίας τους, καθώς θα υπάρχει διασύνδεση τόσο με τον ΕΡΓΑΝΗ όσο και με τις απολαβές που θα μπαίνουν στις τράπεζες.
Προκειμένου να αποφευχθούν φαινόμενα παρατυπιών, τονίζει ότι θα πρέπει πρώτα απ’ όλα οι ίδιοι οι εργαζόμενοι να μην αποδέχονται κάτι διαφορετικό από το νόμιμο και να καταγγέλλουν παρατυπίες, αλλά και οι εργοδότες να σέβονται τους εργαζόμενους, ενώ αποκαλύπτει πως ακόμα και στην περίοδο πιλοτικής εφαρμογής υπήρξαν καταγγελίες για παρατυπίες και καταχρηστική συμπεριφορά των εργοδοτών.
Επιπλέον καλεί τους εργαζόμενους να μην φοβούνται, να διεκδικούν τα δικαιώματά τους και να προστατεύσουν αυτό το «όπλο», σημειώνοντας παράλληλα ότι «δουλειές υπάρχουν» και να μην δέχονται καταπίεση η καταστρατήγηση των εργασιακών τους.
Τέλος θέτει και το ζήτημα των ελέγχων, με την υποστελέχωση της Επιθεώρησης Εργασίας να μην επιτρέπει την σωστή λειτουργία της, τονίζοντας ότι υπάρχουν μόλις πέντε ελεγκτές και υπάρχει ανάγκη για προσλήψεις προκειμένου να γίνονται σωστοί και στοχευμένοι έλεγχοι.
Για να παρέχουμε την καλύτερη εμπειρία, χρησιμοποιούμε τεχνολογίες όπως cookies για την αποθήκευση ή/και την πρόσβαση σε πληροφορίες συσκευών. Η συγκατάθεση για τις εν λόγω τεχνολογίες θα μας επιτρέψει να επεξεργαστούμε δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα, όπως συμπεριφορά περιήγησης ή μοναδικά αναγνωριστικά σε αυτόν τον ιστότοπο. Η μη συγκατάθεση ή η ανάκληση της συγκατάθεσης, μπορεί να επηρεάσει αρνητικά ορισμένες λειτουργίες και δυνατότητες.
Λειτουργικά
Πάντα ενεργό
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση είναι απολύτως απαραίτητη για τον νόμιμο σκοπό της δυνατότητας χρήσης συγκεκριμένης υπηρεσίας που ζητείται ρητά από τον συνδρομητή ή τον χρήστη ή με αποκλειστικό σκοπό τη μετάδοση επικοινωνίας μέσω δικτύου ηλεκτρονικών επικοινωνιών.
Προτιμήσεις
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση είναι απαραίτητη για τον νόμιμο σκοπό της αποθήκευσης προτιμήσεων που δεν ζητούνται από τον συνδρομητή ή τον χρήστη.
Στατιστικά
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση που χρησιμοποιείται αποκλειστικά για στατιστικούς σκοπούς.Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση που χρησιμοποιείται αποκλειστικά για ανώνυμους στατιστικούς σκοπούς. Χωρίς κλήτευση, η εθελοντική συμμόρφωση εκ μέρους του Παρόχου Υπηρεσιών Διαδικτύου ή πρόσθετες καταγραφές από τρίτο μέρος, οι πληροφορίες που αποθηκεύονται ή ανακτώνται για το σκοπό αυτό από μόνες τους δεν μπορούν συνήθως να χρησιμοποιηθούν για την αναγνώρισή σας.
Εμπορικής Προώθησης
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση απαιτείται για τη δημιουργία προφίλ χρηστών, για την αποστολή διαφημίσεων ή για την καταγραφή του χρήστη σε έναν ιστότοπο ή σε διάφορους ιστότοπους για παρόμοιους σκοπούς εμπορικής προώθησης.