Συνολικά 35 ερωτήσεις θα σκιαγραφούν το επίπεδο και τις υπηρεσίες των νοσοκομείων. Η διαδικασία ξεκινά μετά την έξοδο του ασθενή από το νοσοκομείο.
Συντονισμός φροντίδας: Ο άξονας αυτός αφορά το κατά πόσο οι υπηρεσίες ήταν συντονισμένες μεταξύ τους. Ο πολίτης καλείται να απαντήσει αν υπήρξε συνέπεια στην παρακολούθησή του, αν οι γιατροί και το προσωπικό συνεργάστηκαν αποτελεσματικά και αν ένιωσε ότι η φροντίδα του ήταν καλά οργανωμένη.
Υποστήριξη και συμμετοχή στη λήψη αποφάσεων: Ο ασθενής καλείται να εκτιμήσει εάν είχε επαρκή ενημέρωση για την κατάστασή του, εάν του εξηγήθηκαν οι θεραπευτικές επιλογές και αν του δόθηκε η δυνατότητα να συμμετέχει ενεργά στις αποφάσεις που αφορούσαν την υγεία του.
Καθαριότητα, υγιεινή και σίτιση: Εξετάζεται η καθαριότητα των χώρων (θαλάμων, τουαλετών κ.ά.), η γενική αίσθηση υγιεινής στο νοσοκομείο, καθώς και η ποιότητα και καταλληλότητα της σίτισης.
Υποστήριξη και ενημέρωση κατά την έξοδο: Μετριέται το κατά πόσο ο ασθενής έλαβε τις απαραίτητες οδηγίες και πληροφορίες όταν ολοκλήρωσε τη νοσηλεία του. Περιλαμβάνει ερωτήσεις για τη συνταγογράφηση, τη συνέχιση της θεραπείας στο σπίτι, ή την επικοινωνία με γιατρούς μετά την έξοδο.
Γραφείο Προστασίας Δικαιωμάτων Ληπτών Υπηρεσιών Υγείας: Εδώ καταγράφεται αν ο πολίτης γνώριζε την ύπαρξη αυτού του γραφείου, αν του εξηγήθηκε ο ρόλος του και αν είχε τη δυνατότητα να απευθυνθεί σε αυτό σε περίπτωση παραπόνων ή δυσκολιών.
Γενική/συνολική αξιολόγηση: Στο τέλος, δίνεται στον πολίτη η δυνατότητα να κάνει μια γενική αποτίμηση της εμπειρίας του, συνοψίζοντας την εντύπωση που του άφησε η νοσηλεία του στο συγκεκριμένο νοσοκομείο.
Η διαδικασία διαρκεί περίπου 3 λεπτά και ο ασθενής θα έχει στη διάθεσή του 7 ημέρες για να απαντήσει. “Το πρόγραμμα αυτό απευθύνεται σε όσους ασθενείς έχουν λάβει εξιτήριο από κάποιο δημόσιο νοσοκομείο. Στόχος είναι να δώσουμε φωνή στους χρήστες. Να μάθουμε τη δικιά τους πραγματική γνώμη για την εμπειρία που βίωσαν. Ως πολιτική ηγεσία να έχουμε την εικόνα είτε των επιτυχιών, είτε των αποτυχιών των νοσοκομείων μας σε επίπεδο κλινικής, όχι σε επίπεδο νοσοκομείου, από τα πιο απλά και καθημερινά, όπως αν το νοσοκομείο είχε χαρτί τουαλέτας, σεντόνι ή γρήγορη ανταπόκριση των νοσηλευτών μέχρι τα πιο σύνθετα και τα πιο μεγάλα, όπως αν είχε μεγάλη αναμονή, ορθή διάγνωση και ούτω καθ’ εξής” ανέφερε ο υπουργός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης σε συνέντευξη τύπου.
Πηγή: capital.gr
