Τα νησιά του νοτίου Αιγαίου, η Αττική και η Κρήτη συγκεντρώνουν τα μεγαλύτερα μερίδια από τον τουριστικό καλάθι. Όμως σε κάθε προορισμό υπάρχουν διαφοροποιήσεις. Τη χρονιά που πέρασε τα έσοδα σημείωσαν εκρηκτική άνοδο στην πρωτεύουσα, μικρότερη αύξηση στο Νότιο Αιγαίο και πτώση στην Κρήτη.
Σύμφωνα με την τελευταία μελέτη του Ινστιτούτου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων “Ποιος Πάει Που; Πόσο Μένει; Πόσα ξοδεύει; Α’ μέρος: Ανάλυση στοιχείων εισερχόμενου τουρισμού ανά αγορά και ανά Περιφέρεια 2024”, στην οποία καταγράφονται τα μεγέθη επισκέψεων, διανυκτερεύσεων και εισπράξεων καθώς και οι βασικοί δείκτες δαπάνη ανά επίσκεψη, δαπάνη ανά διανυκτέρευση και μέση διάρκεια παραμονής, το 2024 ήταν μια χρονιά με έντονη τουριστική κίνηση και αυτό αποτυπώνεται ξεκάθαρα στα νούμερα των ταξιδιωτικών εισπράξεων.
Πρωταγωνίστρια αναδείχθηκε η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, συγκεντρώνοντας 5,687 δισ. ευρώ, με αύξηση +6,5% σε σύγκριση με το 2023.
Η Αττική ακολούθησε στη δεύτερη θέση, με 4,751 δισ. ευρώ και άνοδο +25,5%, ενώ η Κρήτη πέρασε στην τρίτη θέση, με 4,569 δισ. ευρώ, σημειώνοντας μείωση -12,1%.
Σταθερή στην τέταρτη θέση παρέμεινε η Περιφέρεια Ιονίων Νήσων, με έσοδα 1,984 δισ. ευρώ και μια μικρή πτώση -2,7%. Η Κεντρική Μακεδονία ακολούθησε στην πέμπτη θέση με 1,486 δισ. ευρώ και ελαφριά μείωση -1,9%.
Με αξιοσημείωτη άνοδο +19,2%, η Ήπειρος σκαρφάλωσε στην έκτη θέση, φτάνοντας τα 394 εκατ. ευρώ. Την έβδομη θέση κατέλαβε η Ανατολική Μακεδονία και Θράκη, με 386 εκατ. ευρώ και αύξηση +18,3%.
Η Πελοπόννησος υποχώρησε στην όγδοη θέση, με 371 εκατ. ευρώ και μείωση -3,1%, ενώ η Δυτική Ελλάδα σημείωσε δυναμική άνοδο +24,2%, κατακτώντας την ένατη θέση με 261 εκατ. ευρώ.
Στη δέκατη θέση βρίσκεται η Θεσσαλία με 240 εκατ. ευρώ και πτώση -5,4%. Η Στερεά Ελλάδα κράτησε τη 11η θέση με 219 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας εντυπωσιακή αύξηση +32,0%.
Το Βόρειο Αιγαίο ακολουθεί στη 12η θέση με 197 εκατ. ευρώ και τη μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση της χρονιάς: +32,6%. Τέλος, η Δυτική Μακεδονία παρέμεινε στη 13η θέση με 47 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας μείωση -6,9%.
Oι πέντε κορυφαίες Περιφέρειες – Νότιο Αιγαίο, Αττική, Κρήτη, Ιόνια Νησιά και Κεντρική Μακεδονία – συγκέντρωσαν το 89,7% των συνολικών εισπράξεων. Το υπόλοιπο 10,3% κατανεμήθηκε στις άλλες οκτώ Περιφέρειες.
Τονίζεται πως η δαπάνη ανά επίσκεψη ανά Περιφέρεια στις 13 Περιφέρειες της χώρας το 2024 διαμορφώθηκε κατά μέσο όρο στα 523 € έναντι 546 € το 2023, παρουσιάζοντας μείωση κατά -4,2%. Η μείωση αυτή, παρά την αύξηση της μέσης δαπάνης ανά διανυκτέρευση κατά +2,9% (από 87 € σε 89 €), οφείλεται στη μείωση της μέσης διάρκειας παραμονής κατά -6,9% (από 6,3 σε 5,9 διανυκτερεύσεις). Η μεταβολή της δαπάνης διαφοροποιείται ανά Περιφέρεια, με τέσσερις Περιφέρειες (Αττική, Δυτική Ελλάδα, Στερεά Ελλάδα και Ανατολική Μακεδονία και Θράκη) να παρουσιάζουν αύξηση ενώ οι υπόλοιπες εννιά παρουσιάζουν μείωση.
Πηγή: capital.gr
Για να παρέχουμε την καλύτερη εμπειρία, χρησιμοποιούμε τεχνολογίες όπως cookies για την αποθήκευση ή/και την πρόσβαση σε πληροφορίες συσκευών. Η συγκατάθεση για τις εν λόγω τεχνολογίες θα μας επιτρέψει να επεξεργαστούμε δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα, όπως συμπεριφορά περιήγησης ή μοναδικά αναγνωριστικά σε αυτόν τον ιστότοπο. Η μη συγκατάθεση ή η ανάκληση της συγκατάθεσης, μπορεί να επηρεάσει αρνητικά ορισμένες λειτουργίες και δυνατότητες.
Λειτουργικά
Πάντα ενεργό
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση είναι απολύτως απαραίτητη για τον νόμιμο σκοπό της δυνατότητας χρήσης συγκεκριμένης υπηρεσίας που ζητείται ρητά από τον συνδρομητή ή τον χρήστη ή με αποκλειστικό σκοπό τη μετάδοση επικοινωνίας μέσω δικτύου ηλεκτρονικών επικοινωνιών.
Προτιμήσεις
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση είναι απαραίτητη για τον νόμιμο σκοπό της αποθήκευσης προτιμήσεων που δεν ζητούνται από τον συνδρομητή ή τον χρήστη.
Στατιστικά
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση που χρησιμοποιείται αποκλειστικά για στατιστικούς σκοπούς.Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση που χρησιμοποιείται αποκλειστικά για ανώνυμους στατιστικούς σκοπούς. Χωρίς κλήτευση, η εθελοντική συμμόρφωση εκ μέρους του Παρόχου Υπηρεσιών Διαδικτύου ή πρόσθετες καταγραφές από τρίτο μέρος, οι πληροφορίες που αποθηκεύονται ή ανακτώνται για το σκοπό αυτό από μόνες τους δεν μπορούν συνήθως να χρησιμοποιηθούν για την αναγνώρισή σας.
Εμπορικής Προώθησης
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση απαιτείται για τη δημιουργία προφίλ χρηστών, για την αποστολή διαφημίσεων ή για την καταγραφή του χρήστη σε έναν ιστότοπο ή σε διάφορους ιστότοπους για παρόμοιους σκοπούς εμπορικής προώθησης.