Το αίσθημα ανίας ή μίσους για τη δουλειά είναι ολοένα και πιο συχνό — ωστόσο η σύμβουλος οργανώσεων Bree Groff καταρρίπτει τη γενικευμένη αντίληψη, υποστηρίζοντας ότι η εργασία μπορεί να γίνει πηγή χαράς και πληρότητας και όχι μόνο μέσο επιβίωσης.Η επανεφεύρεση του επαγγελματισμού
Η κουλτούρα της «σκληρής δουλειάς» και η κρίση νοήματος μετά τον Covid-19 έχουν δημιουργήσει ένα εχθρικό εργασιακό περιβάλλον όπου άνθρωποι νιώθουν ότι επιβιώνουν αντί να δημιουργούν. Η γενιά Z, αντιστεκόμενη στη λογική “ζω για το Σαββατοκύριακο”, απαιτεί ευελιξία, ισορροπία και χώρο για προσωπικότητα και χαρά στην καθημερινότητα.
«Εργασία και χαρά» ως στρατηγική ευημερίας
Για την Groff, η ουσία δεν είναι μόνο η παραγωγικότητα αλλά και το πόσο διασκεδάζουν οι εργαζόμενοι — χωρίς αυτό να σημαίνει χαβαλές αλλά ανθρώπινη σύνδεση.
Προτείνει πέντε συμπεριφορές για να φέρει χαρά στην εργασία:
1. Προσωποποιήστε τον χώρο εργασίας σας με αναμνηστικά, χρώματα, αντικείμενα που εκπέμπουν δικό σας στίγμα.
2. Ενδυναμώστε την επικοινωνία με απλές πρακτικές, όπως καθημερινά check-in με αίσθηση διάθεσης από το 1 ως το 5.
3. Μοιραστείτε προσωπικά “manuals”—προτιμήσεις, στυλ εργασίας, ο τρόπος που θέλετε να συνεργάζεστε.
4. Δώστε χώρο στη διασκέδαση, γιατί είναι βασική συνιστώσα της δέσμευσης και της ψυχικής ισορροπίας.
5. Αναγνωρίστε ότι τα ρομπότ δεν έχουν χαρά — και αξιοποιήστε αυτή τη διαφορά ως ανταγωνιστικό πλεονέκτημα μέσα στη δουλειά.
Η εργασία ως ηγετική θέση χαράς
Η Groff περιγράφει πως προσωπικές κρίσεις — όπως η ασθένεια των γονιών της — ανανέωσαν την επιθυμία της να εμπνεύσει άλλους να φέρνουν χαρά στη δουλειά τους. Έρευνες δείχνουν ότι οι εργαζόμενοι που διασκέδασαν στη δουλειά έχουν κατά 80% μεγαλύτερη διάθεση για προσφορά. Η χαρά δεν ακυρώνει τη σοβαρότητα· την ενισχύει.
Πηγή: newmoney.gr
Για να παρέχουμε την καλύτερη εμπειρία, χρησιμοποιούμε τεχνολογίες όπως cookies για την αποθήκευση ή/και την πρόσβαση σε πληροφορίες συσκευών. Η συγκατάθεση για τις εν λόγω τεχνολογίες θα μας επιτρέψει να επεξεργαστούμε δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα, όπως συμπεριφορά περιήγησης ή μοναδικά αναγνωριστικά σε αυτόν τον ιστότοπο. Η μη συγκατάθεση ή η ανάκληση της συγκατάθεσης, μπορεί να επηρεάσει αρνητικά ορισμένες λειτουργίες και δυνατότητες.
Λειτουργικά
Πάντα ενεργό
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση είναι απολύτως απαραίτητη για τον νόμιμο σκοπό της δυνατότητας χρήσης συγκεκριμένης υπηρεσίας που ζητείται ρητά από τον συνδρομητή ή τον χρήστη ή με αποκλειστικό σκοπό τη μετάδοση επικοινωνίας μέσω δικτύου ηλεκτρονικών επικοινωνιών.
Προτιμήσεις
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση είναι απαραίτητη για τον νόμιμο σκοπό της αποθήκευσης προτιμήσεων που δεν ζητούνται από τον συνδρομητή ή τον χρήστη.
Στατιστικά
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση που χρησιμοποιείται αποκλειστικά για στατιστικούς σκοπούς.Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση που χρησιμοποιείται αποκλειστικά για ανώνυμους στατιστικούς σκοπούς. Χωρίς κλήτευση, η εθελοντική συμμόρφωση εκ μέρους του Παρόχου Υπηρεσιών Διαδικτύου ή πρόσθετες καταγραφές από τρίτο μέρος, οι πληροφορίες που αποθηκεύονται ή ανακτώνται για το σκοπό αυτό από μόνες τους δεν μπορούν συνήθως να χρησιμοποιηθούν για την αναγνώρισή σας.
Εμπορικής Προώθησης
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση απαιτείται για τη δημιουργία προφίλ χρηστών, για την αποστολή διαφημίσεων ή για την καταγραφή του χρήστη σε έναν ιστότοπο ή σε διάφορους ιστότοπους για παρόμοιους σκοπούς εμπορικής προώθησης.