Θέτει ερωτήματα στη δημοτική αρχή και στη ΔΕΥΑΗ για το κομμάτι της υδροδότησης…
Ο επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης του Δήμου Ηρακλείου, Μιχαήλ Καραμαλάκης, απέστειλε επιστολή προς τον Δήμαρχο Ηρακλείου, Αλέξη Καλοκαιρινό, ενώ υποβάλλει 12 ερωτήματα στα οποία ζητάει απαντήσεις. Αναλυτικά:
Με αφορμή την απαράδεκτη εικόνα που βιώνουν καθημερινά οι πολίτες του Ηρακλείου λόγω των συνεχιζόμενων προβλημάτων στην υδροδότηση ο επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης του Δήμου Ηρακλείου, Μιχαήλ Καραμαλάκης, απέστειλε επιστολή προς τον Δήμαρχο Ηρακλείου κ. Αλέξη Καλοκαιρινό. Στην από 04-08-2025 επιστολή του, μεταξύ άλλων, επισημαίνει: «Το νερό είναι βασικό ανθρώπινο δικαίωμα και προϋπόθεση αξιοπρεπούς ζωής. Δεν είναι πολυτέλεια.»
Λαμβάνοντας υπόψη την επιδεινούμενη κατάσταση και την έντονη ανησυχία για την επάρκεια και ποιότητα του νερού, ζητούμε από τη Δημοτική Αρχή και τη ΔΕΥΑΗ συγκεκριμένες απαντήσεις στα εξής κρίσιμα ερωτήματα:
Ποια είναι η υφιστάμενη κατάσταση του δικτύου ύδρευσης του Δήμου Ηρακλείου;
Υπάρχει επίσημη μελέτη ή έκθεση της ΔΕΥΑΗ για τις απώλειες νερού, τις βλάβες, τα προβλήματα ποιότητας και τις ανάγκες αναβάθμισης του δικτύου;
Ποιος είναι ο συνολικός σχεδιασμός του Δήμου για την εξασφάλιση επάρκειας νερού τα επόμενα χρόνια;
Υπάρχει στρατηγικός σχεδιασμός ή master plan που να απαντά στο πρόβλημα της λειψυδρίας, της υπεραντλήσεως υδροφορέων και της κλιματικής αλλαγής;
Τι έργα υποδομής έχουν ενταχθεί ή πρόκειται να ενταχθούν σε χρηματοδοτικά προγράμματα;
Υπάρχει πρόβλεψη για την αξιοποίηση εναλλακτικών πηγών νερού;
Π.χ. Αξιοποίηση βρόχινου νερού, αφαλάτωση, δημιουργία ταμιευτήρων, ανόρυξη νέων γεωτρήσεων κλπ ;
Τι προγραμματίζει η ΔΕΥΑΗ για τη μείωση των διαρροών και την αύξηση της αποδοτικότητας του δικτύου;
Πόσα χιλιόμετρα αγωγών έχουν αντικατασταθεί ή προβλέπεται να αντικατασταθούν μέσα στο 2025,2026 και τα επόμενα χρόνια;
Υπάρχει σχεδιασμός για την αντικατάσταση των πεπαλαιωμένων αγωγών νερού που τροφοδοτούν την πόλη μας από Μαλλιά και την Τύλισο;
Αν ναι, σε ποιο στάδιο βρίσκεται ο σχεδιασμός;
Με ποια χρηματοδοτικά εργαλεία πρόκειται να καλυφθούν οι σχετικές παρεμβάσεις;
Ποια είναι η πραγματική σημερινή απώλεια νερού στο δίκτυο του Δήμου Ηρακλείου;
Αληθεύει ότι οι απώλειες ανέρχονται στο 40% ή και περισσότερο;
Ποια είναι τα μέτρα που λαμβάνονται για τον περιορισμό τους;
Υπάρχει σχέδιο για την άμεση αποκατάσταση βλαβών και ζημιών στο δίκτυο;
Τι προγραμματισμός υπάρχει για τις άμεσες και έκτακτες παρεμβάσεις;
Υπάρχει επαρκές προσωπικό και εξοπλισμός στη ΔΕΥΑΗ για να ανταποκριθεί;
Υπάρχει επαρκής ανταπόκριση της ΔΕΥΑΗ στις τηλεφωνικές αναφορές βλαβών και παραπόνων των δημοτών;
Λειτουργεί σύστημα τηλεφωνικής εξυπηρέτησης 24/7;
Τηρείται αρχείο καταγραφής αιτημάτων και χρόνων απόκρισης;
Έχουν τεθεί στόχοι βελτίωσης στην εξυπηρέτηση των πολιτών;
Πώς διασφαλίζεται η ποιότητα του νερού που καταναλώνουν οι δημότες;
Γίνονται τακτικοί έλεγχοι; Υπάρχουν επίσημα αποτελέσματα μικροβιολογικών και χημικών αναλύσεων διαθέσιμα στους πολίτες;
Ποια είναι η στρατηγική του Δήμου για την ενημέρωση και την ευαισθητοποίηση των πολιτών για την εξοικονόμηση νερού;
Υπάρχει σκέψη για μείωση ή αναδιάρθρωση των τιμολογίων ύδρευσης για ευπαθείς ομάδες;
Πώς διασφαλίζεται η κοινωνική δικαιοσύνη στην τιμολόγηση του νερού;
Παρακαλούμε για σαφείς και τεκμηριωμένες απαντήσεις. Τα προβλήματα στην ύδρευση δεν είναι απλώς τεχνικά ζητήματα· επηρεάζουν άμεσα την καθημερινότητα των πολιτών, τη δημόσια υγεία και τη βιωσιμότητα της πόλης μας. Η Δημοτική Αρχή έχει την ευθύνη να παρουσιάσει ένα ξεκάθαρο και δεσμευτικό χρονοδιάγραμμα έργων και παρεμβάσεων. Το νερό είναι δημόσιο αγαθό και θεμελιώδες ανθρώπινο δικαίωμα. Δεν διαπραγματευόμαστε το αυτονόητο. Το Ηράκλειο δεν μπορεί – και δεν πρέπει – να διψά.
Για να παρέχουμε την καλύτερη εμπειρία, χρησιμοποιούμε τεχνολογίες όπως cookies για την αποθήκευση ή/και την πρόσβαση σε πληροφορίες συσκευών. Η συγκατάθεση για τις εν λόγω τεχνολογίες θα μας επιτρέψει να επεξεργαστούμε δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα, όπως συμπεριφορά περιήγησης ή μοναδικά αναγνωριστικά σε αυτόν τον ιστότοπο. Η μη συγκατάθεση ή η ανάκληση της συγκατάθεσης, μπορεί να επηρεάσει αρνητικά ορισμένες λειτουργίες και δυνατότητες.
Λειτουργικά
Πάντα ενεργό
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση είναι απολύτως απαραίτητη για τον νόμιμο σκοπό της δυνατότητας χρήσης συγκεκριμένης υπηρεσίας που ζητείται ρητά από τον συνδρομητή ή τον χρήστη ή με αποκλειστικό σκοπό τη μετάδοση επικοινωνίας μέσω δικτύου ηλεκτρονικών επικοινωνιών.
Προτιμήσεις
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση είναι απαραίτητη για τον νόμιμο σκοπό της αποθήκευσης προτιμήσεων που δεν ζητούνται από τον συνδρομητή ή τον χρήστη.
Στατιστικά
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση που χρησιμοποιείται αποκλειστικά για στατιστικούς σκοπούς.Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση που χρησιμοποιείται αποκλειστικά για ανώνυμους στατιστικούς σκοπούς. Χωρίς κλήτευση, η εθελοντική συμμόρφωση εκ μέρους του Παρόχου Υπηρεσιών Διαδικτύου ή πρόσθετες καταγραφές από τρίτο μέρος, οι πληροφορίες που αποθηκεύονται ή ανακτώνται για το σκοπό αυτό από μόνες τους δεν μπορούν συνήθως να χρησιμοποιηθούν για την αναγνώρισή σας.
Εμπορικής Προώθησης
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση απαιτείται για τη δημιουργία προφίλ χρηστών, για την αποστολή διαφημίσεων ή για την καταγραφή του χρήστη σε έναν ιστότοπο ή σε διάφορους ιστότοπους για παρόμοιους σκοπούς εμπορικής προώθησης.