Από την 1η Ιανουαρίου 2027, η καθημερινότητα των οδηγών αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης στην Ευρώπη αναμένεται να αλλάξει δραστικά – και επώδυνα.
Χωρίς να πρόκειται για άμεση φορολογική επιβάρυνση, το κόστος σε πετρέλαιο και βενζίνη θα αυξηθεί μέσω της νέας φάσης του ευρωπαϊκού Συστήματος Εμπορίας Δικαιωμάτων Εκπομπών CO₂ (RCDE ΕΕ 2).
Πρόκειται για έναν μηχανισμό τιμολόγησης των εκπομπών ρύπων, ο οποίος θέτει αυστηρότερες χρεώσεις στις πετρελαϊκές εταιρείες και τους διανομείς καυσίμων για κάθε τόνο διοξειδίου του άνθρακα που εκπέμπεται. Και όπως πάντα, το κόστος αυτό τελικά θα μετακυλιστεί στην αντλία.
Στη Γερμανία, για παράδειγμα, η σημερινή επιβάρυνση ανέρχεται σε περίπου 15 λεπτά ανά λίτρο diesel και 13 λεπτά στη βενζίνη.
Ωστόσο, οι προβλέψεις δείχνουν ότι με την αύξηση της τιμής των δικαιωμάτων CO₂ στα 120 €/τόνο, το 2027, η επιβάρυνση μπορεί να εκτοξευτεί έως και τα 30 λεπτά ανά λίτρο.
Μελλοντικά δε, το ποσό αυτό θα αυξηθεί περαιτέρω, εντείνοντας το οικονομικό βάρος για τους θερμικούς κινητήρες.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση διαβεβαιώνει πως το 25% των εσόδων θα επιστραφεί στους πολίτες μέσω του Ευρωπαϊκού Ταμείου για το Κλίμα.
Ωστόσο, παραμένει ασαφές το πώς –ή αν– αυτά τα χρήματα θα φτάσουν ξανά στους οδηγούς, ή αν θα «μεταφραστούν» σε επιδοτούμενο leasing ηλεκτρικών οχημάτων, όπως ήδη δοκιμάζεται σε χώρες όπως η Γαλλία.
Το πολιτικό και κοινωνικό μήνυμα είναι ξεκάθαρο: το κόστος χρήσης για οχήματα με καύσιμο θα αυξηθεί σκόπιμα, ώστε να ενισχυθεί η στροφή προς την ηλεκτροκίνηση.
Παράλληλα, η αβεβαιότητα γύρω από το κόστος ενέργειας και τις υποδομές φόρτισης φέρνει στο προσκήνιο τα υβριδικά μοντέλα ως συμβιβαστική επιλογή.
Το δίλημμα για τον οδηγό του 2027 δεν θα είναι μόνο οικονομικό. Θα είναι στρατηγικό. Η επιλογή κινητήρα θα καθορίσει τη βιωσιμότητα της καθημερινής μετακίνησης και το βάθος της τσέπης του.
Πηγή: carzine.gr
Για να παρέχουμε την καλύτερη εμπειρία, χρησιμοποιούμε τεχνολογίες όπως cookies για την αποθήκευση ή/και την πρόσβαση σε πληροφορίες συσκευών. Η συγκατάθεση για τις εν λόγω τεχνολογίες θα μας επιτρέψει να επεξεργαστούμε δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα, όπως συμπεριφορά περιήγησης ή μοναδικά αναγνωριστικά σε αυτόν τον ιστότοπο. Η μη συγκατάθεση ή η ανάκληση της συγκατάθεσης, μπορεί να επηρεάσει αρνητικά ορισμένες λειτουργίες και δυνατότητες.
Λειτουργικά
Πάντα ενεργό
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση είναι απολύτως απαραίτητη για τον νόμιμο σκοπό της δυνατότητας χρήσης συγκεκριμένης υπηρεσίας που ζητείται ρητά από τον συνδρομητή ή τον χρήστη ή με αποκλειστικό σκοπό τη μετάδοση επικοινωνίας μέσω δικτύου ηλεκτρονικών επικοινωνιών.
Προτιμήσεις
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση είναι απαραίτητη για τον νόμιμο σκοπό της αποθήκευσης προτιμήσεων που δεν ζητούνται από τον συνδρομητή ή τον χρήστη.
Στατιστικά
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση που χρησιμοποιείται αποκλειστικά για στατιστικούς σκοπούς.Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση που χρησιμοποιείται αποκλειστικά για ανώνυμους στατιστικούς σκοπούς. Χωρίς κλήτευση, η εθελοντική συμμόρφωση εκ μέρους του Παρόχου Υπηρεσιών Διαδικτύου ή πρόσθετες καταγραφές από τρίτο μέρος, οι πληροφορίες που αποθηκεύονται ή ανακτώνται για το σκοπό αυτό από μόνες τους δεν μπορούν συνήθως να χρησιμοποιηθούν για την αναγνώρισή σας.
Εμπορικής Προώθησης
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση απαιτείται για τη δημιουργία προφίλ χρηστών, για την αποστολή διαφημίσεων ή για την καταγραφή του χρήστη σε έναν ιστότοπο ή σε διάφορους ιστότοπους για παρόμοιους σκοπούς εμπορικής προώθησης.